nazaj na dogodke
Bojana Križanec, 13 avtoportretov: Razstava
Galerija Hest 35
18.10.2007 - 4.11.2007
 

Lotiti se teme, ki je že dobrih pet stoletij stalnica v umetniškem ustvarjanju in narediti to na samosvoj način, vsekakor ni lahka naloga. Če ne upoštevamo redkih zgodnejših izjem, se je avtoportret kot samostojna zvrst uveljavil v času renesanse. Sicer so že prej umetniki slikali svojo podobo, vendar je bila le-ta ponavadi skrita. Šele z Dürerjem avtoportret resnično zaživi. Skozi svoje znamenite avtoportrete je cela vrsta umetnikov kot so Rembrandt, Goya, van Gogh, Beckmann in še marsikateri drugi, premišljevala o svojih notranjih strahovih ter spremembah. Pri avtoportretu namreč ne gre le za odslikavo zunanje podobe, temveč je le-ta tudi odraz umetnikove samozavesti ter sredstvo za spoznavanje samega sebe. Tema avtoportreta že nekaj časa zaposluje tudi Bojano Križanec. Tokrat se nam avtorica predstavlja z izborom štirinajstih. Gre za ponavljajoči se model stilizirane ženske glave, vsakič izoblikovan iz drugega materiala, vsak pa odslikava katero od umetničinih lastnosti. Nobeden sam zase ni popoln avtoportret, vsak posamezen je le segment kompleksnega značaja, ki oblikuje posameznika. Na deloma ironičen način, prežet z zdravo mero humorja, nas umetnica spušča v svojo intimo in nam nesebično ter na najbolj neposreden način pripoveduje o sebi. Lastnosti so poudarjene do skrajnje meje, tako z izborom materiala, kot tudi z različnimi simbolnimi elementi. Tudi pri Bojaninih avtoportretih ne gre le za prikaz zunanje podobe, saj se zunanja oblika pri vseh njenih avtoportretih ponavlja, poudarek je na tistem, kar se skriva za površino. Za to, da pokukamo pod lupino pa potrebujemo določeno mero poguma. Preseči moramo svojo nečimrnost, zazreti se moramo sami vase ter prenesti sliko samega sebe. Redki so tisti, ki so dovolj samokritični in samoironični, da se tako postavijo na ogled. Pričujoča razstava nam po koščkih slika podobo avtorice. Z aluminijasto podobo, ki na vsak način sili z glavo skozi zid, avtorica aludira na svojo trmasto plat. Neodločna je razdeljena na pozitiven in negativen pol, kjer vsak pol sili v svojo stran, na obeh pa se izpisuje nekakšen tok zavesti. Kruto lahko preprosto označimo kot lomilko src. Z barvastimi kondomi napolnjena racionalna sporoča, da tam kjer je ratio, sla zbledi. Potrta je popolnoma zaprta vase in v tok svojih misli. Zapleteno ponazarjajo prepleteni košči volne, ki iz kaotične glave preprosto bežijo. Samovšečna, katere površino prekrivajo koščki ogledal, nas provocira ter vabi narcisa v nas, naj poišče svoj odsev. Vendar je v razdrobljenem odsevu le del naše podobe, nikoli je ne moremo v celoti zajeti. To naj bi govorilo o naši nemalokrat razdrobljeni samopodobi in o tem, da tudi trinajst predstavljenih avtoportretov ne more zajeti prav vseh nians posameznikovega značaja. Bistvo ni v tem, ali je razstavljenih štirinajst, sto ali pa le trije avtoportreti, bistvo razstave je v tem, da nas na nek igriv, pa vseeno resen način spodbudi k razmišljanju ter opazovanju samega sebe in ugotavljanju, kaj vse se pravzaprav skriva v nas samih… Elizabeta Rogović

DRUGE RAZSTAVE IN DOGODKI
Galerija Hest 35
22.3.2005 - 5.4.2005
BOŠTJAN LAPAJNE, SOŽITJE
Razstava

Več
Galerija Hest 35
15.4.2004 - 30.4.2004
SIMONA BILICIC, VIZUALNI PARADOKSI
Razstava

Več
Galerija Hest Maribor
12.11.1990 - 27.11.1990
ANTE TRSTENJAK
Razstava

Več
Galerija Hest 35
16.10.2002 - 3.11.2002
SIMONA BILICIC, ROBERT CERNELC, ANDREJ KUSTEC, PRIMOŽ PUGELJ
Razstava

Več