nazaj na dogodke
Urša Toman, Milina: Razstava
Galerija Hest 35
25.5.2007 - 8.6.2007
 

ŽIVLJENJEPIS /1972/ Rojena v Ljubljani. Končala Srednjo Šolo za oblikovanje in fotografijo /1992/ Vpisala študij kiparstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. /1993/ Pričela sodelovati z Metelkova Mesto. /1998/ Diplomirala pri prof. Matjažu Počivavšku. /1999/ Pridobila status samostojne ustvarjalke na področju kulture. IZBOR SKUPINSKIH RAZSTAV /1993/ Galerija hiša, Maribor /1995 / Galerija Avla, Ljubljanaska banka, Ljubljana (ciklus razstav; Očetje in sinovi, matere in hčere) /1997/ This art is recycled, Galerija ŠKUC, Ljubljana; Prepovedani sadeži civilne družbe, Utrecht; Kustusova jedilnica, Galerija Alaktraz, Metelkova, Ljubljana /1998/ Break 21, 'izvir' fontana pred Delavsko knjižnico, Ljubljana /1999/ Homo.sapiens.3000, Multimedijski center Kibla, Maribor /2000/ Rdeča zora– festival ženske produkcije, projekt ' banzai ', Metelkova Mesto, Ljubljana /2002/ Escape from Alkatraz , Williamsburg Art&Historical Center, New York, ZDA; XXV bianal de Sao Paulo 'Art center Metelkova Mesto', Sao Paulo /2003/ START, Galerija Karas, Zagreb /2005/ Kiparske pokrajine, Bežigrajska galerija 2, Ljubljana /2006/ Avtoportret danes, Umetnostna galerija Maribor, Maribor SAMOSTOJNE RAZSTAVE /1999/ Najdbišče psevdes, Galerija Alkatraz - Metelkova Mesto, Ljubljana; Strictly commercial, Galerija Gal, Ljubljana /2000/ Hobit; stara šola Komen, Komen; Psst; Mladinski center Velenje, Velenje; Vis Vitalis, Botanični vrt, Ljubljana, Ljubljana /2001/ Neobičajne dvojice, Likovni salon Celje, Celje /2003/ Galerija Luwigana, Ljubljana /2004-05/ Pošasti, Galerija Zapor, Koper /2005/ Pošasti, ART.SI, Ljubljana; Sonce je bilo zeleno jajace, Lapidarij Galerije Božidar Jakac, Kostanjevica, Kostanjevica na Krki /2006/ Izginjene podobe, Galerija Alkatraz- Metelkova Mesto, Ljubljana STALNE POSTAVITVE /1997/ 'Živ za zid', Forma viva, Metelkova Mesto, Ljubljana /2000/ najdišče psevdes II, Hajlends park- Metelkova mesto, Ljubljana; Gobica, Botanični vrt Ljubljana, Ljubljana /2001/ Kokon, Središče, Murska Sobota /2005-06/ Zmaj, Hajlends park-Metelkova Mesto, Ljubljana /2006/ Nogice, Forma viva, Kostanjevica na Krki, Zloženke in katalogi k razstavam umetnikov so ponavadi polne modrih in tehtnih umetnostno-zgodovinskih teorij in razmišljanj o formi, likovni govorici, ikonografskih izhodiščih in še in še. Ob razstavi kiparke Urše Toman pa bi se mi zdelo to početje naravnost bogokletno. Pompozne in učene besede bi njene Trilobite, Pošastke in ostala nenavadna bitja zadušile in jih potisnile v svet, v katerem se vsekakor ne bi posebno dobro znašle. Kiparka Urša Toman se je zavestno odrekla akademizmu, da bi na sebi lasten način lahko izrazila svoj notranji svet, ki se, kljub že precejšnji časovni oddaljenosti od Uršinih kiparskih začetkov, ni veliko spremenil. Uršin svet, katerega je, hvala bogu, pripravljena deliti tudi z nami, gledalci, je poln nenavadnih bitij, ki imajo svoj resnični življenjski prostor v pripovedkah ali pravljicah. Zgodi pa se, da jim kiparka v zaprtem prostoru razstavišča pripravi bivalni prostor, v katerem se Pošastke počutijo kot doma. Ampak, še vedno nam ni popolnoma jasno, kje in kakšno je njihovo pravo okolje. Umetnici so blizu postavitve na prostem, saj se bitja, ki jim je drugače mesto v gozdu ali na poljanah, na neprisiljen način zlijejo z okolico. Lesene nogice, sramežljivo kukajoč izpod »plašča« drevesnega debla, so vidne le tistim, ki so tako rahločutni, kot so rahločutna njena zvedava, razigrana mistična bitja. Izbira materialov s katerimi vilinska bitja dobijo dušo, je povezana z naravo, saj gre večinoma za tople – organske materiale, kot so les, glina ali umetni kamen. Urša gledalca ne želi prisiliti k težkim razmišljanjem o poluciji, odtujenosti ali globalizaciji…- ali pač? Čeprav je rdeča nit umetničinega ustvarjanja otroški svet s svojimi skrivnostnimi zgodbicami ter spomini nanj, se hitro lahko zgodi, da nas mile Pošastkine oči napeljejo tudi na stranska pota. Njena bitja se pred nami pojavijo v vsej svoji naivnosti, otroški razigranosti in nebogljenosti, ki obrodijo razmišljanja o tem, v kakšen svet pravzaprav rojevamo svoje otroke, ki so, kot Uršine stvaritve, prepuščeni na milost ali nemilost resničnega življenja. Kaj pa Urši pomeni resnični svet, se nam je odločila predstaviti na pričujoči razstavi, kjer nam elegantne Ženskice in »realni« Nogometaši sporočajo, da je njen resnični svet mil in eteričen, kot svet njenih bitij. Ob kiparstvu Urše Toman ne pridejo do izraza misli o prefinjenemu smislu za material, o tenkočutni formi, ki preveva njene like, pa čeprav forma njenih Pošastk, Hobitov in Trilobitov je tenkočutna in izbira materiala je več kot prefinjena. A to ni bistvo njenega ustvarjanja. Bistvo umetnosti Urše Toman je čisti užitek. A ne toliko estetski užitek, kot užitek, ki te preveva, ko se prepustiš milini in radoživosti otroškega sveta, ki še vedno živi v marsikateremu izmed nas. Tisti drugi ste pač zanj malce prikrajšani. Eto, pa smo zašli v globokoumna razmišljanja. Zatorej, le-ta na kraj in junaško s Pošastko naprej! Petra Skaberne

DRUGE RAZSTAVE IN DOGODKI
Galerija Hest Ljubljana
10.2.2010 - 24.2.2010
JOŽE TISNIKAR


Več
Galerija Hest, Židovska ulica 1, Maribor
13.4.2018 - 26.4.2018
DUŠAN FIŠER
Deep black

Več
Galerija Hest Ljubljana
15.9.2005 - 30.9.2005
JOŽE ŠUBIC, GRAFIKE
Razstava

Več
Galerija Hest Maribor
13.5.1994 - 27.5.1994
JOŽE TISNIKAR
Razstava

Več