nazaj na dogodke
Natan: Razstava
Galerija Hest 35
25.4.2007 - 12.5.2007
 

Digitalna tehnologija je v sodobno vizualno umetnost brez dvoma prinesla ne samo velike premike v tehničnem, temveč tudi v receptivnem smislu. Razmerje med ustvarjalcem in občinstvom daje prednost dojemanju posebnega dekorativizma, sproščene igre, ne tistega ludizma, ki ga v najpopolnejši obliki poznamo iz modernističnega oparta, temveč posebne intuitivne razigranosti, nekontrolirane (po)polnosti, skladanja (in neskladanja) barv. Tako dojemanje . taka dojemljivost je ustvarila neko vrsto (ne)logičnega prehajanja iz umetnostne v oblikovalsko sfero, v izenačevanje vizualnih vrednost, tistih še s pretenzijo po izraznosti (tudi še morda sporočilnosti), in tistih, ki so se tej pretenziji povsem odrekli in se prepustili prej omenjeni lahkotnejši oblikovalski vodljivosti. Ob taki, navidez pat poziciji za umetnost, če jo ocenjujemo s kriteriji, ki so v estetiki (tudi še) postmodernizma ostali v veljavi, velja poiskati tiste talente, na katerih se vsekakor zdi, da se gradi novi (umetnostni) sistem.Talente, ki iz »razvalin« sodobne civilizacije zmorejo pridobiti ali ustvariti novo vizualno kvaliteto, ki je tudi odzivna na sodobni civilizacijski utrip, ki zaznava spremembe in do njih vzpostavlja kritiško, pa čeprav ironično, groteskno obarvano razmerje do tako prepoznavne mere, da si moramo vzeti čas za razmislek o ustvarjalcu take nove govorice. Natan, ki lovi že za rep mladostnodovoljeno nepotešenost, si daje duška predvsem v smeri takoimenovane reciklaže: njegovi »trash to trash« objekti, slike, obešenke, igrače za odrasle, nastajajo iz skrbno prebranega in očuvanega »smetišča« vsakdana, iz tiste, osebno prebrane, očuvane zasebne potrošnosti, za katero čuti, da ji je mogoče vdihniti duha vseh tistih razsežnosti, o katerih smo pisali uvodoma, da ustvarjajo pogoje za novo dojemljivost. Vsekakakor v Natanovem delu (še)odkrivamo navezanost, izhajanje iz cestne umetnosti, iz grafitov, pa tudi še iz veličine basquiatovske duhovne razigranosti in (tudi) odkrite porogljivosti. Preskakovanje, pravo novodobno nomadstvo iz računalniške v klasično slikarsko-oblikovalsko tehnologijo, v serijalnost, ki je vendar specifična od primere do primera v vrsti njegovih izdelkov (iz stiropora, lesa, kartona, in podobno) so ta čas Natanovi izzivi in vzgibi hkrati. V tem smislu si je na široko odprl pot, ki jo bo očitno zmogel uspešno utirati. Srečno Natan pred Praznikom dela, tistim dejanskim prvomajskim, in tistim njegovim modrim lesenim objektom, ki se ob drobnem rdečem stolu »sklicuje« tudi na neutrudno gomazeči mravljični »grafit« na beli površini! Aleksander Bassin

DRUGE RAZSTAVE IN DOGODKI
Galerija Hest 35
5.11.2008 - 19.11.2008
ANDREJA GORJANC


Več
Galerija Hest, Židovska ulica 1, 2000 Maribor
30.1.2018 - 13.2.2018

Kvadrat / The Square

Več
Galerija Hest 35
25.1.2007 - 10.2.2007
MAJA ŽURA, OLIMP
Razstava

Več
Ljubljana
15.11.2012 - 29.11.2012
MARIJ VRENKO
Natura morta

Več