nazaj na dogodke
Herman Pečarič, Slikar slovenske Istre: Razstava
Galerija Hest Ljubljana
22.3.2007 - 5.4.2007
 

HERMAN PEČARIČ je bil doma iz Spodnjih Škofij pri Kopru. Bil je šesti otrok v družini zidarja in tako kot starejši brat je bil tudi on likovno nadarjen in je že od mladega rad risal. Ko je med prvo svetovno vojno v njihovi hiši stanoval avstrijski oficir, slikar Tuskay, se je z otroškim navdušenjem tudi sam odločil za umetniški poklic. Toda do uresničitve mladostnih sanj je bila pot še dolga. »Oče« kot je kasneje zapisal v avtobiografiji »je imel čut za estetiko in ton barve«, toda bil je stvaren in ga vpeljal sebi v pomoč v malega zidarskega pomočnika. Toda mati, ki je morala predvsem še med vojno sama skrbeti za številno družino, je dosegla, da je postal leta 1926 ob večernem šolanju trgovski pomočnik. To pa so bila leta italijanske okupacije Slovenskega Primorja in leta 1928 je moral, kot toliko drugih Slovencev, pobegniti v Jugoslavijo. »Tu se je začela odisejada od Ljubljane preko Beograda, Maribora in Dalmacije do Dunaja«. Ker zaposlitve v svojem poklicu ni našel, se je moral oprijeti vsakega dela in se prebijati naprej, tako je bil kot športnik v Mariboru–v Studenci priključen telovadnemu društvu Sokol in izbran za župne tekme. V času bivanja v Mariboru si je kupil tudi prve oljnate barve okrog 1930 in po nasvetu »mentorja«, slikarja Antona Gvajca, opustil preslikavanje raznih slik in začel slikati po naravi. Ker ni imel sredstev s študijem slikarstva(1935) v Beogradu ni uspel, pač pa se je v Ljubljani vpisal na večerno šolo »Probuda« (učitelja Saša Šantel in Mirko Šubic), v oljno slikarstvo pa ga je posebej uvajala Henrika Šantel. Po vzpodbudi Božidarja Jakca je prvič samostojno razstavljal (skupaj z Lojzetom Perkom) maja 1940 v Mariboru. V večletnem vojnem ujetništvu v Nemčiji je spoznal tedaj že uveljavljenega črnogorskega slikarja Petra Lubarda in na njegovo pobudo po vojni šolal na akademiji v Beogradu (1945 – 1950). Po vrnitvi v Slovenijo se je nastanil v Piranu. 1955 se je poročil z ravnateljico nižje gimnazije v Portorožu Marijo Velikonja in prvič potoval v Benetke.. S potovanji v pomembne umetniške centre Evrope se je seznanjal z originali velikih mojstrov in se tako še naprej nenehno izpopolnjeval in prirejal razstave svojih morju in slovenski obali posvečenih del. Uspela pregledna retrospektivna razstava v Galeriji Piran 1979 je bilo pravo razkritje njegove ustvarjalnosti in povod, da se je Slovensko Primorje odločilo, da postavi stalno galerijsko zbirko njegovih izbranih del – Galerijo Pečarič v Piranu! »Slikar motivov Slovenske Istre«, Herman Pečarič, ima danes v Piranu, v hiši, kjer je po njem poimenovano razstavišče sodobne ustvarjalnosti, muzejsko zasnovano stalno postavitev svojih izbranih del, kar so bolj ali manj sanje in tihe želje večine umetnikov. S strani Obalnih galerij, že desetletja programsko z razstavami in likovnim dogajanjem najbolj kontinuirano izstopajočega slovenskega umetniškega središča, je to za umetnika veliko priznanje. Javne spominske postavitve umetniških del nekega umetnika so namreč, ob današnjem dvoličnem oglaševanju umetnosti, vedno izraz jasnega in odločnega zastopanja določenih likovnih dosežkov. Dopolnjujejo podobo nekega kraja. Govoriti in filozofirati o kakršni koli umetnosti, če se z njo ne moreš nikjer v živo srečati, oziroma prideš lahko z njo v stik samo za trenutek in še to občasno, je tako kot zgodba o »cesarjevih oblačilih«. Umetniška zapuščina vsakogar je tudi dokaz, s kakšno težavo se umetnikom sem in tja le uresničijo sanje. Pečariču so se! Da je postal iz težaka, ki je poprijel za vsako delo, samo, da je bil bližje svojemu cilju, umetnosti, ni bilo odvisno zgolj od nadarjenosti, ampak predvsem od uresničitve notranje nuje po ustvarjalnosti, od nenehnega risanja in slikanja, kar so mu priporočali tudi drugi, izkušeni umetniki. Svojo raziskovalno pot je pričel tako, da se je izobraževal in pridobival znanje s preslikavanjem in star 42 let končno dosegel akademski naslov in svoje želeno izhodišče za umetniško snovanje. Vzore je odkrival v mejah stvarnosti, risal in slikal v načinu realizma, poimpresionizma, se seznanjen s težnjami časa poglabljal v prehajanje iz realnosti v abstrakcijo in zopet nazaj v stilizacijo videne resničnosti, vedno oprt na lastno videnje in doživljanje zanj prepoznavno značilnega barvitega sveta domače mu Slovenske Istre. Znal jo je ceniti! Mirko Juteršek

DRUGE RAZSTAVE IN DOGODKI
Galerija Hest Ljubljana
17.5.2012 - 31.5.2012
ALEKSANDAR VISANTINI
Vodne impresije

Več
Galerija Hest Ljubljana
22.4.2005 - 11.5.2005
NATAŠA RIBIČ, APRILSKI VZORCI
Razstava

Več
Galerija Hest 35
15.3.2003 - 31.3.2003
SIMONA ŠUC, SLIKE
Razstava

Več
Galerija Hest Ljubljana
7.6.2007 - 21.6.2007
SABA SKABERNE, INTIMNI PORTRETI
Razstava

Več